|
hur det vore att ha en (super)rik arvsfaster som skulle dyka upp ut tomma intet (från Amerika eller så...)

-men det har varit dåligt mer arvsfastrar & onklar...
Tills plötsligt en dök upp- en farbror till kamrat H
om han var rik eller inte hade H ingen aning om- men ett arv skulle fördelas.
Nu har kamrat H inte så väldans god koll på sina anor...
och där han och hans bror var övertygad om att det fanns 5 syskon visade det sig finnas 11 
( 6 eller 12 barn- vem märker skillnad...?)
Nåja- det blev en minisemester- och besök hos en gammal kär vän & hans katt (döpt till kattskrället ;-)
- och arvskiftet förättades snabbt & utan problem-
och nej- kamrat H blev inte miljonär- inte den här gången heller... men det blev i alla fall mer än bensinpengar...
........................
en annan sak
I bilen började vi diskutera hundraser- och jag beättade om en Dogo Argentino- varav H hävdar att han känner en sån- svart...
Eftersom jag råkar veta att DA ALLTID är vita- och att det antagligen är en Cane Corso han tänker på säger jag på mitt vänligaste sätt
- raring- du minns nog fel- du har nog träffat en Cane Corso ...( min minnesbild är att det var precis så jag sa- H hävdar att jag med nedlåtande tonfall talade om att DA minsann var vita - alltid----)
och som vanligt slog vi vad....
och som vanligt ( i alla fall när det gäller hundraser- vann jag-) och är numer en välbärgad ( nåja) kvinna 
Och till sist
Vi brukar ALLTID äta middag på Nilles när vi passerar den restaurangen- oftast på väg hem från G-vare
men minsann inte idag...
Den formidabla middag jag bjöds på av den nyblivne arvingen ( innan han förlorade sitt arv i vadslagning)
intogs på grillen i Persön- Yippie- vilken fest...
..................
slutligen - så positivt att snabbkolla "hund-Victoria" på TV 3 som ratar stackel & el... i soptunnan!!!
positiv förstärkning istället för bestraffning i hundträning... så kul att se...
|