Home Blogg 2010 -vi brukar ibland skoja om
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
-vi brukar ibland skoja om PDF Skriv ut Skicka sidan
Onsdag 17 mars 2010 22:44

hur det vore att ha en (super)rik arvsfaster  som skulle dyka upp ut tomma intet (från Amerika eller så...)

-men det har varit dåligt mer arvsfastrar & onklar...

Tills plötsligt en dök upp- en farbror till kamrat H

om han var rik eller inte hade H ingen aning om- men ett arv skulle fördelas.

Nu har kamrat H inte så väldans god koll på sina anor...

och där han och hans bror var övertygad om att det fanns 5 syskon visade det sig finnas 11 Surprised

( 6 eller 12 barn- vem märker skillnad...?)

Nåja- det blev en minisemester- och besök hos en gammal kär vän & hans katt (döpt till kattskrället ;-)

- och arvskiftet förättades snabbt & utan problem-

och nej- kamrat H blev inte miljonär- inte den här gången heller... men det blev i alla fall mer än bensinpengar...

........................

en annan sak

I bilen började vi diskutera hundraser- och jag beättade om en Dogo Argentino- varav H hävdar att han känner en sån- svart...

Eftersom jag råkar veta att DA ALLTID är vita- och att det antagligen är en Cane Corso han tänker på säger jag på mitt vänligaste sätt

- raring- du minns nog fel- du har nog träffat en Cane Corso ...( min minnesbild är att det var precis så jag sa- H hävdar att jag med nedlåtande tonfall talade om att DA minsann var vita - alltid----)

och som vanligt slog vi vad....Laughing

och som vanligt ( i alla fall när det gäller hundraser- vann jag-) och är numer en välbärgad ( nåja) kvinna Cool

Och till sist

Vi brukar ALLTID äta middag på Nilles när vi passerar den restaurangen- oftast på väg hem från G-vare

men minsann inte idag...

Den formidabla middag jag bjöds på av den nyblivne arvingen ( innan han förlorade sitt arv i vadslagning)

intogs på grillen i Persön- Yippie- vilken fest...

..................

slutligen - så positivt att snabbkolla "hund-Victoria" på TV 3 som ratar stackel & el... i soptunnan!!!

positiv förstärkning istället för bestraffning i hundträning... så kul att se...

Comments
Add New
+/-
Write comment
Name:
Email:

Website:
Title:
UBBCode:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 

:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:

Please input the anti-spam code that you can read in the image.
lotta  - gott   |2010-03-18 11:34:08
Ååååh... Nilles... Me like!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

English Finnish French German Spanish Swedish

Bloggbilder