|
den där andhämtningsdagen då man bara får vara...

utan alla måsten...
då ingen telefon ringer, inget schema ska fixas, inga möten, ingen städning ... inget
för nu tuffar det på i 190
och jag märker att irritationen ligger väldigt ytligt- så snart har jag nog inga vänner kvar ....
-det är kanske är dags att måla husvagnen röd, skippa telefonen och flytta ut med moppsarna...
Men-
* nya schemat är på gång ( ett antal timmars jobb så är det klart att läggas ut- ska bara kopiera, klistra in och lägga rätt färg på rätt plats så...)
* semesterschemat är snart klart- semestervikarier ska läggas in under veckan
* nästa vecka finns tid för städning & plockande-
så i april ska jag andas ut- vara trevlig & uppta ett socialt liv igen.... ( tanken i alla fall ;-)
- fast om sanningen riktigt ska fram så har det inte bara varit jobb & elände-
vi har haft celebert och roligt mopsbesök på Mörön- och det genererar minst ett gapflabb / dag
goda vänner ( jo det finns några tappra kvar fortfarande) har sett till att vi fått äta gott
det har varit några ljuvliga dagar med härliga ispromenader- då tanken på jobb & ostädade rum varit långt borta-
och planerna på att träna hund / och några kurser / känns lockande igen...
dock i en annan regi än den gulliga tjej som ringde upp och sökte intruktörer representerade -
tyvärr hade hon inte blivit insatt i varför vi alla avgick-
-det som lockar nu är "ego-kurser- det här vill jag göra och med dessa hundar- inte ett enda måste...
och snart är det pelargontid igen............
|