Home Blogg 2010 - våra mopsar är def inte PK
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
- våra mopsar är def inte PK PDF Skriv ut Skicka sidan
Söndag 21 februari 2010 02:54

Det var fortsatt kallt idag, - 25 grader
men jag har förstått att vi in norr absolut inte ska klaga
- nu är det sörlänningarna som har det värst...

Dagen började sent på Mörön
och min vana trogen startade jag med en kopp the & en varm brasa
- jo ngn fick starta sin morgon med att hämta in ved- och det var inte jag...)
dagen fortsatte med att jag slötittade på datorn och stickade-
- men det ska ju fyllas på i kaminen med jämna mellanrum...
och
vad kan det ta att lägga in några vedträn- ett par minuter- högst
och tillbaka i soffan hittade jag detta

eller rättare sagt- så här såg det ut efter att jag räddat det från golvet & ett antal mopsar som kampade av hjärtans lust-
alla trästickor ( 60:- åt helsicke) var dessutom avbitna
- och en svart liten dam med vitt på ena tassen var helt klart den som klättrat upp på bordet...
( vissa hundägare uppfostrar inte sina hundar ett dugg.......)
----------------
Under kvällen avnjöt vi en mkt delikat middag hos våra vänner i stadens finare kvarter- och dit fick bara Siri följa med - ikväll i alla fall...
och väl hemkommen fick vissa beteenden mig att verkligen fundera ....
Någon har ibland sagt att Einars mamma inte vill kännas vid honom för att han är svart-
vilket jag naturligtvis avfärdat -
hundar är inte rasistiska på det sättet... apartheid typ-
men attans vet om det inte är just det de är
för titta på bilderna inför sänggåendet i mopsflocken

Einar försöker vänligt närma sig de gula som samlats i bädden- men känner sig inte välkommen
dom försöker på alla vis trycka sig bort från honom-
och så här såg det ut till slut

Einar som sitter ensam & ledsen på golvet                Tuva som sover ensam i en bädd
och Tekla som valt en ensam stol som sin nattplats

och dom gula matronorna då....

- dom sov mycket gott i sin bädd- utan inslag av några färgade mopsar....
hmmmmmm
( fast om sanningen ska fram gick Beata efter en stund över till Tuvas bädd och somnade där-
om det berodde på att Tuva såg ensam ut- eller om det helt enkelt blev för varmt i "gul-lägret"
kan väl diskuteras...
Mopsar är tydligen inte bara raistiska i största allmänhet- utan verkar dessutom vara fixerade vid färg...

Comments
Add New
+/-
Write comment
Name:
Email:

Website:
Title:
UBBCode:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 

:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:

Please input the anti-spam code that you can read in the image.
Blackandwhite man  - Det var värst   |2010-02-24 22:09:24
Gult är fult, hör ni det gulingar? hälsar Bark
Tyra   |2010-02-25 07:34:17
Bark du har missuppfattat detta totalt, Gult (hm brunt kanske då) och svart är
den kombinationen som finns - fråga min husse.
dsf   |2010-05-13 05:50:08
We send you the best qualified Christian Louboutin and Herve Leger Dress with free shipping.And the discount MBT Shoes so hurry up and meet the Vibram Five Fingers time.Do not need to worry about the Jimmy Choo Shoes season all the time,so it is the same with the Manolo Blahnik Shoes.just come and buy some P90X DVD films.Jimmy Choo Shoes Jimmy Choo Shoes Chanel Shoes Chanel Shoes Yves Saint Laurent Yves Saint Laurent Manolo Blahnik Shoes Manolo Blahnik Shoes Vivienne Westwood Shoes Vivienne Westwood ShoesTory Burch Shoes Tory Burch Shoes Louis Vuitton Shoes Louis Vuitton Shoes Miu Miu Shoes Miu Miu Shoes Salvatore Ferragamo Shoes Salvatore Ferragamo Shoes Sergio Rossi Shoes Sergio Rossi Shoes Lanvin Shoes Lanvin Shoes Marc Jacobs Shoes Marc Jacobs Shoes Coach Shoes Coach Shoes Prada Shoes Prada Shoes Gucci Shoes Gucci Shoes Fendi Shoes Fendi Shoes
Christian Louboutin Sale Christian Louboutin Sale Christian Louboutin Discount Christian Louboutin Discount Christian Louboutin Knockoffs Christian Louboutin Knockof...
wow power leveling  - zfdfsd5     |2010-05-29 05:13:04
you can get wow gold and wow power leveling wow power leveling wow gold and wow power leveling
Dungeon Fighter Gold   |2010-06-25 04:59:29
It is very important to get the DFO Gold for players. When you play the game named dungeon fighter online, how much
you got Dungeon Fighter Online Gold the most? Even through, we make so much; we still want to get more Dungeon Fighter Gold. The fact is that only if you buy DFO Gold, you will make it!
gold   |2010-06-25 08:32:48
swg credits and Star Wars Galaxies credits is important in the game. You can get swg Gold by yourself. You can buy swg credits in some site.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

English Finnish French German Spanish Swedish

Bloggbilder