|
- våra mopsar är def inte PK |
|
|
|
|
Söndag 21 februari 2010 02:54 |
|
Det var fortsatt kallt idag, - 25 grader men jag har förstått att vi in norr absolut inte ska klaga - nu är det sörlänningarna som har det värst...
Dagen började sent på Mörön och min vana trogen startade jag med en kopp the & en varm brasa - jo ngn fick starta sin morgon med att hämta in ved- och det var inte jag...) dagen fortsatte med att jag slötittade på datorn och stickade- - men det ska ju fyllas på i kaminen med jämna mellanrum... och vad kan det ta att lägga in några vedträn- ett par minuter- högst och tillbaka i soffan hittade jag detta
 eller rättare sagt- så här såg det ut efter att jag räddat det från golvet & ett antal mopsar som kampade av hjärtans lust- alla trästickor ( 60:- åt helsicke) var dessutom avbitna - och en svart liten dam med vitt på ena tassen var helt klart den som klättrat upp på bordet... ( vissa hundägare uppfostrar inte sina hundar ett dugg.......) ---------------- Under kvällen avnjöt vi en mkt delikat middag hos våra vänner i stadens finare kvarter- och dit fick bara Siri följa med - ikväll i alla fall... och väl hemkommen fick vissa beteenden mig att verkligen fundera .... Någon har ibland sagt att Einars mamma inte vill kännas vid honom för att han är svart- vilket jag naturligtvis avfärdat - hundar är inte rasistiska på det sättet... apartheid typ- men attans vet om det inte är just det de är för titta på bilderna inför sänggåendet i mopsflocken

Einar försöker vänligt närma sig de gula som samlats i bädden- men känner sig inte välkommen dom försöker på alla vis trycka sig bort från honom- och så här såg det ut till slut

Einar som sitter ensam & ledsen på golvet Tuva som sover ensam i en bädd och Tekla som valt en ensam stol som sin nattplats

och dom gula matronorna då....

- dom sov mycket gott i sin bädd- utan inslag av några färgade mopsar.... hmmmmmm ( fast om sanningen ska fram gick Beata efter en stund över till Tuvas bädd och somnade där- om det berodde på att Tuva såg ensam ut- eller om det helt enkelt blev för varmt i "gul-lägret" kan väl diskuteras... Mopsar är tydligen inte bara raistiska i största allmänhet- utan verkar dessutom vara fixerade vid färg...
|