|
Lördag 20 februari 2010 04:27 |
|
grader när jag kom hem och mopsarna gick motvilligt ut för en snabb kvällsrunda- en kort en..
Det är fascinerande att se språket mellan hundarna- nu när vi har "inneboende" och försöka utröna vem som egentligen bestämmer i den stora flocken. Beata verkar ha polisrollen- hon är den som kliver in så fort det blir höjda "röster" och hon skrynklar ihop sitt lilla huvud och bara står där... tom Svea backar- så Beata verkar ha pondus. Svarta systrarna umgås mest med varandra- och ser ut att strunta i om någon vill hänga på Einar lever i en egen dimension- han bekymrar sig föga om någon gurglar eller muttrar Rita bara är söt - hon trippar omkring, vill sitta i famnen och lämnar allt tjafsande åt de andra Udia söker gärna upp Beata för att leka lite- och Siri "svävar" omkring och ser till att alla är glada & mår bra. Siri & Svea kan blänga till på varandra- men polisen Beata är snabbt där och tittar med "ondögat" ev närgånga kontakter bryts direkt av Beata & Tekla Jag börjar förstå de forskare som hade x antal hundar bara för att studera dem och försöka förstå hundspråk- det är fascinerande att bara sitta och titta --------------------------------------------
En helt annan sak När man bor på landet och det är minus 31 grader ute- lämnar man inte gärna huset. Jag satt och läste ganska "tunga" paper idag- som inte rörde mig - men som gjorde mig beklämd och så mitt i all sorg & bedrövelse fick jag telefonsamtal-
och jag insåg med tacksamhet- att så länge man har vänner som kan få fram de där riktiga flatskratten- - riktiga vänner- som trots att man inte träffas så ofta- finns där- då är man rik.....
|