|
-idag var en riktigt fin dag... |
|
|
|
|
Tisdag 02 februari 2010 02:12 |
|
- VALPAR uppdaterad

Visserligen var jag en smula ömlig efter gårdagens kräkattacker- tydligen grasserar det någon slags 48-timmars vinterkräk.... Minus 24 grader- så det var en smula kallt- trots solen och mitt i frukosten började hundarna skälla som galningar och kasta sig mot altandörren - tom tjocka-Siri var riktigt arg- utanför tomtgränsen spatserade mamma älg och en kalv...kanske en koll på vem som körde på hennes telning 
 Tuva var tvungen att gå ut och kolla av tomten- men det var bara fåglar kvar- inga älgar

Kamrat H forsatte sitt enmanskrig (3-dagarskriget i garaget) mot den mycket svårbesegrade snöslungan- och slutligen efter x antal timmar, svordomar, böner och åkallande av diverse makter verkar det (peppar, peppar) som om H vunnit striden. Snöslungan startade och fick slunga undan mängder med snö- förhoppninsvis var det inte(ytterligare) en engångshändelse.
Jag hade någon form av måndagsdemens- och upptäckte inte att vi bytt vecka. Tack och lov fanns det alerta arbetskamrater som räddade situationen... Det blev en lugn & stilla kväll- med mopsarna trivsamt snarkande

|