Home Blogg 2010 -vad händer här då?
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
-vad händer här då? PDF Skriv ut Skicka sidan
Lördag 30 januari 2010 00:43

Jo prinsessorna var på besök och naturligtvis måste dom snacka med farbror Joel i Barcelona

-man behöver inte vara gammal för att inse Skypes fördelar ( och så bör man ju ha en Imac förstås ;-)

Flickorna kom på lunchbesök innan återresan till den stora staden- och helt plötsligt kändes vårt hus en smula trångt.
Prinsessan M och Tuva var på ngt sätt i samma ålder och på samma nivå-  springer, hoppar & busar-åldern.
Sen fanns det dessutom en grind (för att skydda P:s Barbiedockor mot alltför hård mopslek) och den kunde man öppna och stänga och öppna och stänga och öppna...

att det bor en kommande (opera)sångerska i en av damerna stod helt klart....
och sen måste man ju busa igen...

På hundfronten har det varit rätt lugnt-  och kallt. En liten Tuva har haft överskottsenergi i massor, hon är van att få rusa och skutta runt utomhus- och även om hon lyckas få igång dom andra att jaga henne några varv i rummen - så finns det massor med spring i benen kvar mao hon är rätt "på" Laughing
Siri, Beata & Einar tar det lugnt.
Beata lyckades flirta in sig hos F som konstaterade att om man nu ska ha en mops (vilket hon iofs inte kan förstå) ska det vara en "Beatamodell" som sitter stilla i famnen och bara är....

-------------------------------------

Dessutom har jag hunnit prata med några från "en annan del av hunderiet"- dvs den del som jag inte längre deltar i-
men det är kul att bli uppdaterad- speciellt när man är utanför och får höra "snacket".
Och så följer jag med spänning MH-debatten -
det ska bli intressant att se vad det utmynnar i- spec eftersom vi har så många raser som har MH krav på föräldradjuren för att få registrera valpar. Om nu de "stora elefanterna" börjar ifrågasätta (och till och med förkasta) MH som avelsinstrument- vad händer då?
I morgon (idag om några timmar) blir det tidig avfärd mot Umeå- hoppas det blir lite varmare.

Comments
Add New
+/-
Write comment
Name:
Email:

Website:
Title:
UBBCode:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 

:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:

Please input the anti-spam code that you can read in the image.
Susanna     |2010-01-30 21:02:21
Du har fått en Award i min blogg!
Annalena Nilsson   |2010-01-30 21:46:47
-man tackar...
men oj vad himla spännande saker du varit med om-
nu måste jag
fundera innan jag lägger ut

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

English Finnish French German Spanish Swedish

Bloggbilder