|
Tisdag 05 januari 2010 00:02 |
Nytt år- nya planer, drömmar & förhoppningar Vår käre moderate riksdagsman, S-O Littorin sa ju ifjol att 2009 skulle bli ett riktigt skit år - och för en gångs skull kan man väl hålla med om att tom moderater kan ha rätt 2009 blev ett skit år för oss- en riktig djupdykning- (men det fanns ljusglimtar också) och 2010 kan inte bli värre..... Så med friskt mod klampar vi rätt in i det nya året -även om det inte är riktigt klart vilken väg man ska välja

En liten tillbakablick- om än inte alls så ambitiös som jag (avundsjukt) sett att vissa lagt ut... januari Leif & Håkan var nere i Göteborg på My dog ( jag var hemma, jobbade och hade inget vatten i kranarna på 3 dar... och Robert fick avbryta sin födelsedag för att åka till stan & fixa x-tra nycklar till mig- mina nycklar var på väg till Göteborg.... ) Men Einar fick cert- och alla var sååååå lyckliga
 - och så klart ordnades cert-fika när han kom hem Joel & Pixie var på besök - och alltid lika roligt att träffa båda

februari Einar & Paulinas dotter, Prästbackens Tuffa Tuva flyttade hem till oss, annars hände inte så mycket...

Tuva visade mycket snabbt att hon minsann inte tog skit från någon... - man heter inte Tuffa Tuva för inte....
mars- Massor med snö, vi missade att anmäla till utställningen i Vasa- men vi hade gemensamt kalas för Svea, Zibelle & Siri som alla fyllde 1 år och det var härliga vårpromenader på isen
 Beata ställdes ut för första gången, domare Rudi Brandt, som gillade hennes typ

april Vi var ner till Stockholm- och där hade våren redan kommit

maj Jag var på rehab i Boden Försäkringskassans jurist bestämde sig hastigt och ( mindre) lustigt för att överklaga länsrättens dom - ridå.... Positivt... roliga utställningar både i Sverige och Finland, härliga kompisfester och tillbaka till jobbet

Juni Semester, bad, Pixie på besök & fler utställningar- så klart blev det husvagnssemester
 Vännäs, där största minnet var hällregn & husvagnspunka ( och Therese & Matte fick göra en blixtutryckning)
 Midnattsutställningen i Gällivare- Einar fick Cert, Bim och Cacib, ( Beata var för rund och Siri för tunn- resultat av husses mathållning ) Valptest för ett gäng Schapendoes fån Himlings Kennel hanns också med

och Big Mama Mumsan var på besök en vecka

juli Moi for på en egen resa till Stockholm och lyckades hamna på Allsång på Skansen ( snacka om otippat...)

Vi var på utställningar i Finland där Einar & Giechel krigade om certet ( och G vann...) och sen till Uleborg med en mkt gravid Camilla & Fredrik som råkade ut för en magsjuk Azzis en märklig engelsk domare som frös om händerna ? ( och inte gillade svarta hundar så där värst)

och Joel kom upp på besök igen....
augusti blev däremot en aktiv månad Prästbackens Raffiga Rita fick valpar- och så klart- man måste ju titta o-f-t-a
 vi hade kennelläger som startade på BDX & slutade på Mörön- och mopsarna lyckades vara störningsmoment i alla grenar....

29 augusti blev Black Magic Einar ( eller Nirsans Svarte Petter) SUCH när han tog Cert , Bir och BIS 4 i hällande regn på SDHK i Måttsund och hans uppfödare ställde till stor fest ....
 nu var årets "Einar-planer" i hamn
september Mopsträff på Mörön och Beata var helt säker på att A-hindret var hennes och ingen annans
 Nora var här en vecka Einar hade 2-års kalas, vi valp testade perro-valpar i Piteå och besökte Perro rasspecialen i Piteå

oktober Utställinng i Sundsvall. Einars första i championklass

Det gick över förväntan och han blev 2:a i championklass och 3:a i BH, domare Birgitta Svarstad
 -måttligt roade modeller i Sundsvall- men Prästbackens Udia & Uma hade desto mer kul september avslutades med en jättebra Mops Uppfödarutbildning i Umeå och en del tjafs med Hundsport som publicerat våra valptestbilder utan att fråga.
november - första snön kom- och Mumsan kom på besök igen
 och vi köpte en Volvo (- lång...) och hade Azziz & Mysak på besök en vecka.
december - en månad där julfesterna avlöser varandra- och så klart också mopsarnas

sen bar det av till Stockholm och Hund 2009- där Einars uppfödare visade upp honom
 Einar fick bra kritik ( och det var många hannar) och slutade på BH R, domare Rene Willes Beata hade domare Gunnar Nyman, DK, som inte riktigt gillade hennes modell 
och jag - förutom utställning- ägnade mig åt att vara farmor & umgås med killarna (kamrat H låg hemma i flunsa och skötte resten av mopsgänget)
 och så klart att utforska omgivningarna med Lille Svart

- Det var vårt 2009 i korthet.... inte at förväxlas med 2009 års bilder som kommer upp på annan plats

|