|
-dom var billga idag- superbilliga... |
|
|
|
|
Fredag 25 december 2009 22:19 |
i alla fall den svarta grenen av familjen - både far & dotter Jag kunde tom tänka mig att skänka dem till stadsmissionen

eller ringa journumret till uppfödarna av två svarta huliganer- den ena värre än den andra- men sen insåg jag att det skulle vara ganska pinsamt Tjänstehundförare i 2 dicipliner som inte kan hantera två 8 kilos "korvar" men va´fasen Jag använde min tordönstämma- megafonvarianten- som skulle ha fått vilken schäfer som helst ( ok då nästan) att bli en blöt fläck och def gå och lägga sig lugnt & fint, men på svarta mopsar- nope- fungerar inte.
Det började redan på förmidagen när jag tänkte lägg mig framför brasan & läsa lite och Tuva började skälla som besatt ut mot hallen - och så klart- snabbt hade hon hela mopsligan skällande & hoppande ( utom möjligen Black Magic som var mer upptagen med att uppvakta sin syster på ett olämpligt sätt) Till slut trodde jag det var någon på gården- och tvingades lämna min behagliga läshörna ( första gången) men Tuva hade upptäckt att det stod några plankor i hallen- som inte hörde dit - och trots att hon fick nosa igenom grundligt vägrade hon sluta skälla. - Tyst, Håll käft eller Lägg av - fungerade inte ett smack... Jag började undra om hon fått för sig att Skallkungstävlingen skulle ha en klass för mopsar - lät def som om hon tränade för det... Jag gav dem varsitt tuggben för att det skulle bli lite lugnare- och så klart- Tuvas enda grej var att sno någon annans tuggben och tokspringa runt med det- samtidigt som tuggisens ägare jagade henne... - hur kul som helst- men lugn & fred- n-o-p-e Och allt det samtidigt som hennes far följde Beata som en skugga och tog varje tillfälle i akt att klänga på henne.... - Läsro för mig- glöm det Tack och lov har jag en smula pli på Einar ( mer än man kan säga om ägaren till hans dotter) så när jag blivit tillräckligt A-R-G satte han sig bredvid / på min fötter ( om jag sitter här- blickstilla- kanske du låter mindre arg) och så klart när jag gett upp mina planer på att få läsa ifred är Tuva tyst & lugn och sover djupt Einar beter sig som om Beata inte ens finns- vem vann? I morgon kommer spanske Joel- och det ska bli såååå kul att ses
|