|
- är det inte min tur snart... |
|
|
|
|
Fredag 03 juli 2009 22:34 |
( eller är vi inte framme snart...)
 Dagen skulle börja tidigt- riktigt tidigt- trodde vi men kloklippargänget gav oss sovmorgon. Sen kom Einar & Beatas mamma (Tuvas farmor) på helgvisit- och även hon hade bokat manikyr. Och jag som hade bakat en paj efter Pixies devis- allt gott tillsammans borde bli ännu godare fick bakläxa pajen varken såg eller smakade gott (sensmoral- man må icke blanda ananas, hallon & gräddfil- får ngt mögelliknande över sig) efter klo/svans klippning stod stadsresa på schemat- och här inträffade (återigen) en märklig sak Kamrat H skulle bara fixa lite med bilen- tar bara en stund  Jag borde ju lärt mig fixa lite med bilen är def inte samma som "tar kort tid" och efter x antal timmar funderade jag i termerna mord, dråp, vållande av kroppsskada oturligt för mig ( tursamt för ngn annan) hade straffet för livstids fängelse ökat från 10- 18 år- för 3 ( TRE) dagar sen och 18 år var det inte värt- 10 år kändes som en gräns så jag skippade stadsresan för en skinande ren, vaxad & polerad bil. Kvällens clue var test av det nya spelet Retro och tillsammans med våra vänner täckte vi upp 50-,60-, 70- och 80-talet min taktik gick hem och jag vann!!!! stort  (även om L säkert kommer att hävda att det var för att jag var äldst...) och H insåg att fusk inte lönar sig.
|