|
Onsdag 01 juli 2009 09:42 |
du vet väl ( har hört / läst om) det hetsiga tempo som råder i den stora staden- och med dessa söner är minsann tiden planerad - mao nu kommer en liten uppdatering... Landade i ett stekhett Stockholm- lilla Twine levererades till sina nya ägare- och CaMilla- det kommer säkert att gå hur bra som helst  M hämtade oss andra- och det fanns en lillasyster som var sååååå glad att träffa sin stora dito. Hon kramade, kramade och kramade - strålade med hela ansiktet som en liten sol. Bad, sol, grillning & en farmor som sov sig igenom några nattliga TV-program Tidig morgon (igen) och minst lika stekig dag. Nu var det Lo som hade "mammadag" och vi startade med en fotoprom mellan tullarna, Hornstull till Skanstull längs vattnet. Latte & blåbärspaj på ett mysigt hamncafe´ ( kostade ungefär lika mkt som om vi köpt en av båtarna) Sen hade vi bestämt att vi skulle göra ngt riktigt nördigt, svenskt och något som vi aldrig gjort tidigare- Allsång på Skansen- och jisses Amalia vi kom ut till Skansen på em - väl medvetna om att platserna bokats t-i-d-i-g-t ( tydligen tom dagen före) men riktigt så intresserade var vi inte vi strosade runt och hälsade på älgarna, på LO´s favvopolare, järven, som antagligen inte ens finns där- även om Lo ( troligen som enda levande person) hävdar att han sett / pratat med den en gång, sälarna som hade ett ytterst mänskligt beteende i värmen, och en björn som solade 5 min före utsatt tid bega vi oss till det-stora- evenemanget Och, jag som gammal kravallunge hittade så klart ett kravallstaket att hoppa upp på (Lo såg till att förankra mig) och vi SÅG faktiskt riktigt bra - hörde gjorde nog alla inom rätt lång omkrets- och det var kul- även om jag i min vildaste fantasi inte trott att jag skulle hamna där  ( kan lägga ytterligare ett "jag var där" till mina tidigare) hem i natten, käk på en solvarm balkong och ett nattligt parti MahJong- som jag vann ( för med Lo finns det inte - tilläts vinna) Ny sovplats och idag blir det (tydligen) promenad till Skinnarviksbergen- och ikväll hemresa- hade gärna stannat lite längre (vänner igen Lena?)
|